Бокіймівська громада
Рівненська область, Дубенський район

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегії розвитку Бокіймівської сільської ТГ на період до 2027 року

Дата: 07.03.2025 13:53
Кількість переглядів: 25

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Стратегії розвитку Бокіймівської сільської ТГ на період до 2027 року

 

Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 07.03.2025

Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 07-03-13892-25

Замовник:

 

Бокіймівська сільська рада

Адреса: 35162, Рівненська обл., Дубенський р-н, с. Бокійма, вул. Незалежності, буд. 14Б. Електронна адреса – bokiimaotg@ukr.net , тел.: (03659) 75431.

  1. Назва документа державного планування:

Проєкт Стратегії розвитку Бокіймівської сільської територіальної громади Рівненської області на період до 2027 року та проєкт Плану заходів до 2027 року з реалізації Стратегії розвитку Бокіймівської сільської територіальної громади Рівненської області на період до 2027 року (далі – Стратегія)

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування Проєкт Стратегії є документом державного планування місцевого рівня. Стратегія розвитку Бокіймівської сільської територіальної громади Рівненської області є документом, який визначає стратегічні, оперативні цілі та завдання для сталого розвитку громади, враховує спільні інтереси мешканців, представників бізнесу, влади, громадських активістів  щодо стратегічного бачення розвитку громади для підвищення рівня життя її мешканців. Стратегія покликана об’єднати зусилля всіх зацікавлених сторін – місцевих мешканців, бізнесу, влади, громадських організацій задля розвитку громади. Члени робочої групи при розробці Стратегії та Плану реалізації узгоджували їх з пріоритетами і цілями стратегічних документів державного та регіонального рівня: Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 – 2027 роки та Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2027 року.  Стратегія передбачає концентрувати ресурси громади для досягнення трьох цілей стратегічного рівня: створення умов для комфортного та безпечного проживання мешканців; зміцнення економічного потенціалу громади, розвиток рекреаційно-реабілітаційної сфер та дружнього до навколишнього середовища ставлення в громаді.

Проєкт Стратегії розроблено з врахуванням планувальних документів державного та регіонального значення:

– Державної стратегії регіонального розвитку України на період 2021-2027 років, Затвердженої Постановою КМУ від 05.08.2020 р. № 695

– Стратегії розвитку Рівненської області на період до 2027 року, затвердженої рішенням Рівненської облради від 13.03.2020 №1618.

Проєкт Стратегії розроблено з врахуванням: ЗУ «Про засади державної регіональної політики» від 05.02.2015 р., № 156-VIII; ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР; ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20.03.2018 р. № 2354-VIII; Постанови КМУ «Деякі питання розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених стратегій і планів заходів» від 04.08.2023 р. №816; Постанови КМУ «Деякі питання розроблення Державної стратегії регіонального розвитку України і плану заходів з її реалізації та проведення моніторингу реалізації зазначених Стратегії і плану заходів» від 04.08.2023 р. №817; Наказу Мінрегіону «Про затвердження Методики розроблення, проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх реалізації» від 31.03.2016 р. №79; Наказу Мінінфраструктури «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад» від 21.12.2022 № 265. Також враховано введення в Україні правового режиму військового стану.

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Стратегію розроблено з врахуванням стратегічних та оперативних цілей проєкту Стратегії Рівненської області на 2021-2027 роки та Плану заходів з реалізації Стратегії Рівненської області на 2021-2027 роки.

Передбачені Стратегією заходи та завдання впроваджуватимуться у відповідності до реалізації вузькогалузевих програм наступних років. Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» зазначені програми місцевого розвитку, як складові Стратегії, підлягатимуть оцінці впливу на довкілля перед їх прийняттям.

  1. Інформація про ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

В ході здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації проєкту Стратегії. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів:

– атмосферне повітря;

– ґрунти і земельні ресурси;

– водні ресурси;

– промислові та побутові відходи;

– біорізноманіття;

– наслідки для здоров’я населення

б) для територій з природоохоронним статусом:

Під час здійснення СЕО, необхідно оцінити ймовірні наслідки для від реалізації Стратегії на: території природно-заповідного фонду, їх охоронні зони, території й об’єкти що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

У рамках проведення СЕО проєкту Стратегії не передбачається оцінка транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проєкту Стратегії, що обумовлюється необхідністю виконання стратегічних цілей, призначених для різних видів промислово-виробничої, соціальної, рекреаційної, комунікаційної діяльності, здійснюється розгляд виправданих альтернатив планових рішень. Очікується, що впровадження заходів Стратегії, у порівнянні з існуючим станом призведе до покращення (позитивний вплив) стану навколишнього середовища, а також здоров’я населення. В інтересах ефективного та сталого розвитку громади та підвищення якості життя населення найсприятливішим варіантом буде затвердження запропонованої Стратегії.

В процесі здійснення СЕО будуть розглянуті наступні альтернативи:

Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» як прогноз та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування;

Альтернатива 2: Прогноз та оцінка ситуації у результаті впровадження проєкту Стратегії.

Оцінка ефективності вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

СЕО здійснюється з метою прогнозування коротко-, середньо- та довгострокового впливу реалізації планувального документа на середовище життєдіяльності населення громади, виявлення потенційних загроз довкіллю та шляхів пом’якшення їхнього впливу на довкілля та стан здоров’я населення. Для проведення СЕО Стратегії буде використано наступну інформацію (за умови що така інформація буде надана): доповіді про стан довкілля у Рівненській області; статистичну інформацію щодо стану довкілля; дані моніторингу стану довкілля у Рівненській області; відомості про стан та місце розташування об’єктів природно-заповідного фонду; інформацію про підприємства-забруднювачі; відомості про тваринний та рослинний світ; відкриті картографічні джерела; іншу доступну інформацію.

Під час проведення СЕО будуть застосовані такі аналітичні методи: аналіз тенденцій, оцінка ймовірних наслідків відповідно до контрольного переліку, експертний аналіз. Необхідність вибору та застосування методів прогнозування буде визначено за результатами пропозицій, що надійдуть під час розгляду цього документу за процедурою, визначеною ст. 9,10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, визначені законодавством, зокрема Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища». Цим законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального й економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних і інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища й безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій і об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської діяльності та іншої діяльності без порушення прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження й невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.

Заходи, спрямовані на запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для здоров’я населення, визначатимуться відповідно до вимог Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку повинна враховувати вимоги статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містити наступну інформацію:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховану на широку аудиторію.

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Бокіймівська сільська рада. Адреса: 35162, Рівненська обл., Дубенський р-н, с. Бокійма, вул. Незалежності, буд. 14Б. Електронна адреса – bokiimaotg@ukr.net   – з поміткою в темі листа «Зауваження (та/або пропозиції) визначення обсягу СЕО»), тел.: (03659) 75431.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, (відповідно до частини 5 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

  1. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО

Веб сайт Бокіймівської сільської ради https://bokiymivska-gromada.gov.ua/news/1741348484 від 07.03.2025

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Бокіймівська сільська рада. Адреса: 35162, Рівненська обл., Дубенський р-н, с. Бокійма, вул. Незалежності, буд. 14Б. Електронна адреса – bokiimaotg@ukr.net , тел.: (03659) 75431, Павлюк Сергій Сергійович.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь