ЗАЯВА ПРО ЕКОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ
ЗАЯВА ПРО ЕКОЛОГІЧНІ НАСЛІДКИ капітального ремонту автомобільної дороги О 181115 Красне-Бокійма-Аршичин на ділянці км 14+200 – км 25+700, Млинівський район
Планова діяльність передбачає проведення капітального ремонту автомобільної дороги О 181115 Красне-Бокійма-Аршичин на ділянці км 14+200 – км 25+700 (ПК 0+00 – ПК 115+00), яка проходить через населені пункти Бокійма, Смордва, Хорупань і має довжину 11,5 км трьома пусковими комплексами без припинення руху транспорту:
- перший пусковий комплекс – ділянка дороги ПК 40+80,00 – ПК 76+0,00 (3,52 км);
- другий пусковий комплекс – ділянка дороги ПК 0+0,00 – ПК 40+80,00 (4,08 км);
- третій пусковий комплекс – ділянка дороги ПК 76+0,00 – ПК 115+00 (3,9 км).
Дорога слугує для транспортного зв’язку між населеними пунктами та проїзд транспортних засобів по селах до житлової забудови та інших об’єктів інфраструктури, які знаходяться вздовж та на суміжних з’їздах автомобільного сполучення.
Внаслідок технічного огляду об’єкта встановлено, що покриття автомобільної дороги малопридатне для комфортного руху усіх видів транспорту та пішоходів, тому для подальшої нормальної експлуатації необхідне проведення робіт, які відносяться до капітального ремонту, що поліпшить умови проживання мешканців населених пунктів до яких прилягає дана ділянка автодороги та якість транспортних послуг. Капітальний ремонт автомобільної дороги здійснюється в межах існуючої смуги відведення і дозволить:
- забезпечити сучасний рівень транспортно-експлуатаційних параметрів дороги;
- знизити собівартість перевезення вантажів та пасажирів і час перебування їх у дорозі;
- підвищити безпеку дорожнього руху;
- підвищити рівні екологічної безпеки.
Відповідно до ДБН В.2.3-4:2015 та ГБН В.23-218-007:2012 планована діяльність (капітальний ремонт дороги) та проектований об’єкт (автомобільна дорога IV категорії) належать до ІІІ екологічного класу. Планована діяльність не є видом діяльності підвищеної екологічної небезпеки і джерелом транскордонного впливу.
Інтенсивність руху змінюється з 150 авт./добу до 481 авт./добу на 20-річну перспективу.
Основну складову негативного впливу на навколишнє природне середовище при експлуатації ділянки дороги, де проводиться капітальний ремонт, формують викиди в атмосферне повітря транспортних засобів і транспортний шум. Транспортні засоби представляють собою пересувні джерела впливів.
Очікувані загальні обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря при експлуатації автомобільної дороги становлять 224,61955 т, в тому числі: діоксид азоту – 1,5627 т; оксид вуглецю – 15,0827 т; діоксид сірки – 0,1442 т; неметанові леткі органічні сполуки (НМЛОС) – 1,5866 т; метан – 0,0640 т; оксид азоту – 0,0099 т; аміак – 0,00015 т; сажа – 0,1593 т; вуглекислий газ – 205,1951 т; бенз(а)пірен – 0,0006 т.
Розрахунок забруднення атмосфери проведений за допомогою ПК «ЕОЛ 2000[h]» для інтенсивності руху транспортних засобів на існуючий стан (2020 р.) та на перспективу (2041 р.) в розрахункових точках: біля бровки дороги; на межі нормативного санітарного розриву 25 м (згідно з ДСП 173-96) та на межі прилеглої житлової забудови (с. Бокійма, с. Смордва, с. Хорупань). На основі проведеного розрахунку розсіювання одержані максимальні концентрації забруднюючих речовин (діоксиду азоту, оксиду вуглецю, сажі, вуглеводнів, бенз(а)пірену, групи сумації №31 (NO2+SO2), які не перевищують допустимих норм в розрахункових точках.
Акустичний вплив планованої діяльності оцінюється за рівнем шуму транспортних засобів на межі території забудови населених пунктів, які попадають в орієнтовану зону впливу автомобільної дороги. Аналіз отриманих результатів розрахунку шумового забруднення на ділянці км 14+200 – км 25+700 автомобільної дороги О 181115 Красне-Бокійма-Аршичин у Млинівському районі дозволяє зробити висновки:
- передбачені проектні рішення по конструкції дорожнього одягу, по поперечному та поздовжньому профілю, плану траси, елементам благоустрою максимально можливо знизять акустичний вплив;
- на межі найближчої існуючої житлової забудови при експлуатації автодороги не передбачається перевищення допустимих еквівалентних та максимальних рівнів шуму згідно ДБН В.1.1-31:2013 таСН 3077.
На рослинний світ впливатиме вирубка дерев та кущів, що потрапляють в зону проведення робіт із капітального ремонту. Згідно з актами обстеження зелених насаджень від 20.07.2020 року передбачено знесення дерев та кущів вздовж ділянки проведення капітального ремонту, пов’язані з досягненням вікової межі (дерева аварійні та сухостійні, несуть загрозу здоров’ю жителів), прокладанням дороги з тротуарами та у зв’язку з облагородженням прилеглої території. Згідно плану благоустрою рекомендується замінити знесені зелені насадження компенсаційними посадками у кількості 2545 шт. дерев та 1720 шт.кущів.
Запобігання виникненню та проявам негативних впливів на навколишнє середовище на етапі будівництва забезпечується проведенням будівельних робіт відповідно до вимог нормативних документів та технологічних регламентів на окремі види робіт. Дотримання технологічних режимів будівельних робіт також виключає можливість виникнення та розвитку аварійних ситуацій. Тому для мінімізації впливів на навколишнє середовище при будівництві необхідно чітко дотримуватись вимог щодо технології проведення будівельних робіт, техніки безпеки та охорони довкілля.
Основними джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферу на об’єкті є: будівельна техніка, робота якої супроводжується викидами в атмосферне повітря забруднюючих речовин при роботі двигунів внутрішнього згоряння і при виймально-навантажувальних роботах; вантажно-розвантажувальні роботи інертних матеріалів, що супроводжуються викидами пилу; укладання асфальтобетонної суміші.
При капітальному ремонті автодороги шумовий вплив від будівельної техніки та автотранспорту носить тимчасовий характер. Сумарний рівень шуму від роботи основної будівельної техніки в напрямку розміщення житлової забудови становитиме: с. Бокійма – 51,5 дБА, с. Смордва – 52,8 дБА, с. Хорупань- 49,4 дБА), що не перевищує гранично-допустимих рівнів (ГДР).
Проведення будівельних робіт супроводжується утворенням відходів будівництва(відходи будівельних робіт) та побутових відходів. Місця тимчасового зберігання відходів об лаштовані та утримуються відповідно до умов діючих санітарно-гігієнічних норм і правил. Всі утворені відходи по мірі накопичення передаватимуться спеціалізованим підприємствам відповідно до укладених угод.
Рішення, прийняті проектом, в цілому дозволяють забезпечити нормальну експлуатацію об’єкту та провести благоустрій навколишньої території, що позитивно вплине на навколишнє середовище. Негативні впливи планованої діяльності на соціальні умови життєдіяльності місцевого населення відсутні, погіршення здоров’я місцевого населення при реалізації проекту будівництва не прогнозується і не очікується, вплив на зони рекреації не передбачається.
Ресурсозберігаючі, захисні, відновлювальні, компенсаційні та охоронні заходи, розроблені в проекті, дозволяють зберегти екологічну рівновагу в районі розташування об’єкту, знизити до мінімуму вплив негативних факторів, що діють на повітряний простір.
Замовник приймає на себе всі зобов'язання щодо здійснення проектних рішень у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки на всіх етапах будівництва та гарантують виконання вимог з охорони довкілля.